Yorum bırakın

Marş Motoru

Marş Motoru Nedir ? Ne İşe Yarar ?

Sıkça sorgulanan marş motoru hakkında İkitelli sanayi sitesine gidip detaylı bilgi aldım. Marş pinyon, marş dinamosu , muhtelif parçalar , marş – şarj dinamosu , marş rulmanı , marş dişlisi vb parçaların satış oranlarını ve kazanç miktarını araştırma fırsatı buldum. Marş dinamosu ve marş motorunu aşağıda anlattığım gibi özetleyebiliriz.

mars-motoru

Marş motoru, akümülatörden aldığı elektrik enerjisiyle çalışan ve motordaki ilk hareketi sağlayan sistemdir. Kontağın çevrilmesiyle harekete geçirilen marş motoru krank miline bağlı olan volan dişlilerinin dönmesini, yakıt-hava karışımının motora dolmasını ve pistonların ilk hareketini yapmasını sağlar.
Bazı küçük motorları, örneğin; jeneratörleri çalıştırırken krank mili kasnağına bağlı bir ipin çekilmesiyle ya da motosikletlerde olduğu gibi ayağımızla pedala basarak ilk hareketi veririz ve marş motorunun görevini üstlenmiş oluruz.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Standart bir aracın en fazla enerji tüketen parçası marş motorudur. Bu nedenle marşa bastığınızda aracın farlarında ve iç ışıklandırmasında bir kısılma olur. O yüzden marş motorunun önerilen maximum çalıştırılma süresi 10 saniyedir. Eğer 10 saniyeden fazla çalıştırılırsa akümülatördeki bütün elektriği boşaltır. Ayrıca marş motorunun pistonları faaliyete geçirmekten başka bir işlevi olmadığı için yapımında genellikle hafif malzemeler kullanılır. Bu da marş motorunun uzun süreli çalışmalara dayanaklı olmadığı anlamına gelir.
Önemli bir husus da motor hareket halindeyken kesinlikle marş motoru çalıştırılmaması gerektiğidir. Aksi takdirde volan dişlileri zarar görebilir.

Marş motoru çalışmıyorsa;

  • Akü boşalmış olabilir.
  • Akü kutup başları gevşemiş ya da çıkmış olabilir.
  • Akü kutup başları paslanmış olabilir.
  • Şase bağlantı noktaları gevşemiş olabilir.
  • Marş motorunun kömürü bitmiş olabilir.
  • Marş motoru arızalanmış olabilir.

Marş motoru çalışıyor fakat motor çalışmıyorsa;

  • Ateşleme veya yakıt sisteminde arıza olabilir.
  • Marş dişlisi veya Volan dişlisi aşınmış olabilir.

Akünün, marş motorunu çalıştırmada yetersiz kaldığı durumlarda başka bir aracın aküsüyle paralel olarak bağlanan takviye kabloları sayesinde motor çalıştırılabilir. Eğer bu mümkün değilse kontak açılarak, araç ikinci vitesteyken itilerek belli bir süre hızlandırılır ve debriyaj aniden bırakılarak motor çalıştırılır. Ancak bu her zaman son çare olmalıdır çünkü bu uygulama triger kayışına zarar verebilir.

 

Kaynak : SELAMİ SOYDAŞ

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: